16 januari 2013

50 förlossningar och 1 examen..


Jag kunde aldrig tro att en utbildning kunde gå så otroligt fort! Ett och ett halvt mycket intensivt, roligt, lärorikt, slitsamt, nervöst och underbart år med både skratt och tårar, som har gett mig min efterlängtade barnmorskeexamen!

Bloggen har fått stått åt sidan för den sista intensiva perioden av examensplanering, praktik och de efterlängtade 50 förlossningarna.. Jo, för när man läser till barnmorska ska man hinna med 50 förlossningar för att vara godkänd.

Jag bestämde tidigt att den bebis som blev "min" nummer 50 skulle få en present, självklart något från Morsan & jag!

Så kom den efterlängtade nummer 50 ut, en fin förlossning med lyckliga föräldrar och en rosig fin bebis. Mössan gav jag dem innan jag, utmattad men mycket lycklig, gick hem i följe med en god vän/klasskamrat som också hade haft sin 50:e förlossning samma pass.


Mössa till bebbe nummer 50, den kommer sitta fint i vår! :)













Jeansknut på toppen!



















Nybliven, stolt barnmorska!



















Ha det bra, kram från Morsan & jag!

3 kommentarer: