3 februari 2011

Användbara, sköna och snygga..

Det måste ju va egenskaper som gör våra vetepåsar till perfekta presenter att ge bort.. Eller varför inte en bra present till sej själv!? :)

Användbara - alla da´r i veckan för den som har stela, ömma muskler, axlar och/eller nacke..
Sköna - att lägga varma under täcket precis innan läggdags eller på frusna fötter efter att man varit ute i kylan..
Snygga - vi syr vetepåsar i tyger efter önskemål!

De här två vetepåsarna är sydda i lite annorlunda tyger, tidigare har vi syt alla vetepåsar i linnetyger..
Rak vetepåse med fack som håller vetekornen jämnt fördelade.

Röd med vita stjärnor..









Randig vetepåse i blått och linnefärg, sydd i samma modell som den röda ovan..

























Idag bakar jag inför Ludvigs dop, det blir tårtbuffé till dopkaffet är det tänkt. Smarriga tårtor, pajer, konfekt och små rulltårtsbakelser som både Morsan, jag, Ludvigs farmor och extrafarmor ska hjälpa till att baka. Snälla är de allihop!

Jag började med att provbaka en kladdakaka med täcke av vit choklad och jordgubbar. Den ser väldigt gott ut, så nu går jag å Ludvig till min farfar och ser om den blir godkänd. Vi får se, gillar han den så kanske jag delar med mej av receptet här.. ;)

Ha det gott!
Kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar