8 augusti 2010

Söndag..

.. är minsann ingen vilodag för Morsan & jag!

Vi syr ett överkast som jag har "beställt" till min å D´s nya säng, linne och romantiska franska spetsar med matchande hissgardin å så kuddar i ljusblått linne med pioner på.. Vill sy klart allt på en gång å se resultatet!! Men mycke mäta, tänka, mäta igen, filura och fundera blir det innan enbart överkastet i linne är klart..

Det färdiga resultatet får ni se i höst, då blir det litet hemma hos repotage från vår nya lägenhet som är full i Morsan&jag-grejer som förhoppningsvis inspirerar er!

Blivande överkast..
 
Vi har också fått en beställning på en dataväska till en sprillans ny vit mac-dator! Den vill man ju inte ha smuts å repor på! Fodralet har vi börjat sy på, men det är inte heller riktigt klart än..

Blivande data-väska/fodral..

Åsså syr vi små söta mobil/kamerafordal, men än så länge är inte de heller klara!
Blivande mobil/kamerafodral..
 

För övrigt denna söndag tvättar Morsan & jag tyger, stryker tyger och klipper till grejer, sånt som tar massa tid men som inte "syns"  på det färdiga resultatet!

Ha en riktigt skön söndag, vi jobbar vidare på våra projekt!
Kram å hej från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar