23 augusti 2010

Kan man matcha..

..så ska man matcha! Viktigaste är ju såklart att man är hel och ren och varm och nöjd å glad, men lite snyggt matchade kläder är ju heller aldrig fel.. Gäller stora som små!

De här snygga kläderna ägs numera av en liten gosse i Bengtsfors.. Morsan & jag är helt säkra på att han är supersnygg i sina Morsan&jag-kläder..

Byxor i ljusblått mjukt skönt jeanstyg med svarta muddar i midja och vid fossingarna, ett snyggt M på rumpan också såklart! Åsså en svart knutmössa med ett M i ljusblått jeanstyg. Finfint! :)








































Knutmössa med två knutar, sydd i mjuk stretchig trikå..










 













Men detta räcker inte, ska det matchas ska det matchas ordentligt.. En svart dreglis passar bra till både mössan och byxorna.. Färgerna är dessutom lätta att matcha till många andra färger..













Morsan & jag har sytt en hel massa mössor! Några hänger i Clarabutiken, några finns hemma hos Morsan och många är redan sålda! Men vi har ett stort lager med fina tyger som passar att sy både mössor och dreglisar av.. Bara att välja å vraka så syr vi efter era önskemål!

Angående det som står i början av inlägget, om att det viktigaste såklart är att man ska va hel och ren o.s.v.. så kom jag att tänka på en bok som lästes för mej när jag va liten. Boken heter "Minus och stora världen" . Jag minns att jag gillade den boken väldigt mycket, och jag minns speciellt ett citat av en tant som Minus möter på sin resa.. Hon sa nåt i stil med:
"Så länge man är hel och ren, gör det inget om man är trasig och lortig".
Så det så!


Skojsig bok med viktiga budskap!



















Ha det gott! Kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar