14 juni 2010

Haklappar i fräscha färger..

Nu har Morsan & jag sytt fler haklappar i fräscha färger.. Vi sydde ju upp ett helt gäng för ett tag sen, men de va borta i ett nafs! Många verkar gilla att haklapparna är breda så att de täcker mycket av barnens kläder, dock är de inte för breda så att de blir klumpiga!
Haklapparna är sydda i vaxduk med mjuk baksida och ett urval av färger kommer här..

Rosa i den mindre storleken..



















Lila, i den större storleken..


















Turkos, i den större storleken..


















Himmelsblå, i den större storleken..


















Den mindre haklappen är ca 25  cm lång från halsringningen under hakan till slutet av fickan och den kostar 80  kr.
Den större haklappen är ca 31 cm från halsringningen under hakan till slutet av fickan och den kostar 100 kr.

Vi har även vaxduk i gult, äppelgrönt, mörk äppelgrön, rött, brunt, ljusare rosa och orange..

Ny vecka, nya möjligheter!
Stor kram från Morsan & jag!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Nu hoppas jag på tur den här gången!
    Vill beställa två st av den lilla modellen.
    Två st rosa med prickar.
    De är så fina.
    Förra gången jag beställde hörde jag ingenting, men nu hoppas jag på tur.
    Ni kan maila mig om det finns kvar och hur man gör med betalningen.

    Hoppas på tur...
    Rose-Marie

    rlyckebrant_lindqvist@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Rose-Marie!
    Självklart fixar vi två rosa haklappar till dej!
    Å va konstigt att vi missat ditt mail!! Vi kollar mailen varje dag och ingen av oss kan minnas att vi sett din beställning.. Men vi gör ett nytt försök den här gången! :)
    Vi mailar dej nu på momangen!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. jAG HAR ETT LITET FÖRSLAG. I NULÄGET HAR NI VITT TYG PÅ INSIDAN UTAV HAKLAPPENS FICKA. BYT UT DET MOT VAXDUK. MASSA MAT SAMLAS I DEN STORA SUPER BRA FICKAN, MEN DET VITA PÅ INSIDAN SER INTE SÅ FRÄSCHT UT EFTER ETT TAG. TIPS FRÅN MIG.
    /
    JESSICA

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Jessica! :)
    Det är baksidan av vaxduken som är vit på insidan av fickan. fFågan är om det blir väldigt klumpigt å sy med dubbel vaxduk (både in- och utvändigt på fickan..) Vi får ta oss en funderare på det!
    HA det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera