16 juni 2010

Bullkalas!

Finns det nåt godare än nybakade kanelbullar och saft? Alla förtjänar ett riktigt bull-kalas med jämna mellanrum. Sitta ute i trädgården eller i parken i det  vackra sommarvädret å proppa i sej! Morsan & jag har fått en beställning på ett sockersött bullfat, å vi kommer garanterat sy upp flera! Å tur är väl det, för en annan kund kom hit å sa "Å, varför kom inte jag på den här idèn först!? Det är ju jättefiiiint!!"

Bullfat i rosa vaxduk med vita prickar och rosa och vitrutigt bomullstyg på insidan.













Det här bullfatet är ganska stort, som ett A4 papper ungefär, men vi syr självklart upp dem i andra storlekar och former också! Vi har många fina tyger att välja mellan! Bullfat i den här storleken och modellen kostar 175 kr.


















Kalasfint bullfat från Morsan & jag! :)



























Vita vackra syrener som bordsdekoration..













Citerar Puh igen, för det passar bra in på bullkalastemat idag..

En trevlig dag.
När man gått miltals i blåsten och plötsligt går in i nåns hus, och han säger: "Hallå Puh, du kom precis lagom för en munsbit av något slag", och man får det, då är det vad jag kallar en bra dag.

Så ha nu en riktigt bra dag allihopa!
Stor solig kram från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar