21 maj 2010

Tjänster, Tips och Tiotusen besökare.. :)

Morsan & jag syr ju inte bara nya grejer. Vi syr in, syr upp och syr om om det skulle va nåt plagg ni har som ni gillar men som inte riktigt har rätt passform.. Hittills har vi sytt in flera byxor som varit för stora i midjan eller i benen och kortat ärmarna på en jacka, vi har också sytt om en blus inför ett bröllop då den inte hade rätt passform. När vi gör den här typen av beställningsarbeten så tar vi betalt per timme, 150 kr.

En annan tjänst som Morsan & jag har, som man kanske inte tänker på, är att alla våra tyger och plagg är tvättade vid försäljning. Fördelen med det är att vi har tvättat bort en stor del kemikalier och klister som finns i tygerna när de är nyinköpta. Vi tvättar också bort eventuell överskottsfärg.
Om det skulle va så att tyget krymper, så gör det ju det när vi tvättar det istället för att ni köper ett otvättat plagg som passar bra och sedan krymper när ni tvättar det. Alltså finns det en rad fördelar med att köpa för-tvättat!


Dagens ena tips är att gå in å kika på Lindas blogg som visar hennes fina hem och de fina grejer hon har beställt från Morsan & jag! ;) Bloggen finner ni här!

Vårt andra tips får väl ändå bli att uppmana alla att slita sej från insidan av hemmet och spendera helgen utomhus i det vackra vädret (som har utlovats!). Här i Göteborg blommar tulpaner och syrener och solen skiner över stan. Ha en riktigt riktigt fin helg allihopa!

Fina tulpaner som jag har fotat..














Morsan & jag har haft över 10 000 besökare på bloggen sedan starten i höstas å det är ju helt fantastiskt kul! Vi är så himla glada över att det är så många som kikar in. Sen får ni som ni vet, gärna kika in hos oss i "ateljén" i Årjäng också, men ring först för vi har inte plats för alla samtidigt!
Tack till Er alla!! :)

Kramar från Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar