19 november 2009

Solstråle!

Hej på er!
Mitt i det allra värsta höstmörkret är det tur att det finns små solstrålar som lyser upp! Söta Linnea är en en sån, en riktig solståle. Man blir alldeles varm när hon pratar å skrattar.. :)
Morsan & jag fick i uppdrag av Linneas Mamma L. att sy en linneklänning till Linnea  inför en fotografering. Mamma L. valde ett mörkblått linnetyg som vi hade hemma och jag gav mej ut på jakt efter ett matchande tyg. Jag fann ett ljuvligt tyg, cremefärgat med små blå blommor, som blev perfekt som kant nedtill på klänningen. Å så här fin blev hon, Linnea i sin "Linneaklänning".. :)























Sitta på en stol va inte det allra enklaste, men vad gör man inte för å bli fotad i sin nya fina klänning..?


































Morsan & jag har sytt en till klänning i samma modell men med plommonlila manchester och ett lilablommigt tyg i lite gammeldags stil. Den är i samma storlek och precis hur söt som helst! Linnea ställde upp å visade även denna..























Det här va ju riktigt skoj!






















Klänningen finns bara i ett exemplar, är ungefär i storlek ett år och kostar 390 kr.

Så tack till solstrålen Linnea och hennes mamma L för att vi fick ta bilderna! Fler bilder på Linnea kan ni se på mamma L´s fina blogg, http://www.jolinsinredning.blogspot.com/

Å till sist vill morsan & jag bara säga att det är jättekul att så många kikar in här.. Vi har haft över tusen besökare sen starten för drygt tre veckor sedan! Kanonbra!

Maila, ring eller sms oss så ska vi försöka fixa det ni önskar er!

Tänd många levande ljus och gör det lite mysigt denna gråa trista dag!
Kram från morsan & jag!

3 kommentarer:

  1. Verkligen jättefin klänning och så även den lilla modellen :)

    SvaraRadera
  2. Kära Lisa! Vem behöver åka till Karlstad för att bli fotograferad när proffset finns i grannstugan :-) Tack så mycket för att ni sydde den underbara klänningen! Ni är så duktiga och det kommer snart fler beställningar ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Stort tack till er båda för allt beröm.. Vi blir så stolta så! Å Linda, det är ju inga större problem å få tjusiga kort på tjusiga ungar i tjusiga kläder! ;)
    Kram å go helg! :)

    SvaraRadera